VINJASA JOGA

PAŽENGUSIEMS

Vinjasa joga yra viena populiariausių modernių jogos stilių. Ji turi kitiems stiliams - kaip Ashtanga ir jėgos/ sportinė joga - būdingų bruožų.  Jogos pasaulyje ji yra priešinga Hatha jogai, kur asanos (pozos) atliekamos statiškai, su pertraukėlėmis tarp jų. Vinjasa praktikoje pozos yra grakščiai sujungtos viena su kita sudarydamos seką, kuri dažnai apibūdinama kaip tėkmė. Priešingai negu Ashtanga jogoje, kur pozų seka yra visada tokia pati, Vinyasa jogos užsiėmimas yra skirtingas kiekvieną kartą. Vinjasa joga yra dinamiška ir aktyvi. 

Sanskrito kalboje žodis Vinjasa sudarytas iš dviejų žodžių Vi ir Nyasa. Nyasa reiškia „išdėstyti“ ir Vi „ypatingai“, todėl Vinjasa reiškia  „išdėstyti kažką ypatinga tvarka“. Dažniau naudojama Vinjasa žodžio reikšmė - kvėpavimas, suderintas su judėjimu.

Kvėpavimas derinamas su judesiu, sukurdamas nenutraukiamą judesių ir kvėpavimo tėkmę, nuramina protą ir stiprina kūną. Kvėpavimas Vinjasa jogoje yra kaip inkaras, kuris nustato, kada einama iš vienos pozos į kitą. Pavyzdžiui, įkvėpdami keliame rankas į viršų, iškvėpdami - leidžiame. Kadangi tempas yra greitesnis už klasikinės Hatha jogos, Vinjasa joga labiau tinka pažengusiems, ar pradedantiesiems entuziastams, nebijantiems iššūkių.

Taip pat Vinjasa gali reikšti ir specifinę pozų kompoziciją ir kai mokytojas sako, kad darysime Vinjasą, tai reiškia, kad bus atliekamas pozų junginys, kuris apjungia lentos pozą (Kumbhakasana), keturių taškų atramą (Chaturanga Dandasana) ir aukštyn žiūrintį šunį (Urdhva Mukha Shvanasana), atliekamą vieną po kitos.

Jogos pamokoje pastebėsite, kad kiekviena poza turi savitą pavadinimą. Kiekviena poza turi sanskrito pavadinimą ir jo vertimą į lietuvių kalbą. Palaipsniui pradėsite atpažinti jogos pozas pagal jų pavadinimus ir taip lengviau žinosite, kokią pozą atlikti. 

Didžiausias Vinjasa jogos išskirtinumas, kuris nulėmė jos populiarumą, yra jos įvairumas - kiekviena pamoka yra skirtinga, kiekvienas jogos mokytojas taip pat veda skirtingai. Pastebėsite, kad nei viena Vinjasa jogos pamoka nėra tokia, kokią darėte prieš tai. Tačiau paprastai pamokos eiga yra panaši – pirmiausia atliekami apšilimo pratimai, vėliau saulės pasveikinimas, pozos stovint, vėliau sėdimos pozos ir galiausiai atsipalaidavimas (Shavasana). Vinjasa joga yra labiausiai panaši į šokį, kai nuo vieno judesio grakščiai pereinama prie kito.  

Reguliariai praktikuojant pagerinamas lankstumas ir bendras kūno tonusas, kūnas jaučiasi laisvesnis, mažiau sukaustytas. Stiprėjantys raumenys pagerina laikyseną, stiprina širdį ir kraujotaką, iš organizmo valo toksinus. Nuraminus mintis, sumažės stresas ir įtampa, kaupsis išmintis ir sąmoningumas. Padarysite vietos naujoms idėjoms, išgirsite savo vidinį balsą ir intuiciją.

 

Judėjimas yra nepakeičiamas draugas šiuolaikiniam dirbančiam žmogui. 

Užsiimdami joga, norėsite sutelkti dėmesį į savo judesius ir kvėpavimą, todėl geriausia rinktis patogius, aptemptus, bet kūno judesių nevaržančius rūbus. Jogai nereikia specialios avalynės, joga rekomenduojama daryti basomis. Jeigu jaučiate diskomfortą galite avėti kojines.

Į užsiėmimą ateikite 10-15 min anksčiau, kad turėtumėte laiko pasiruošti, susipažinti su aplinka.

Prieš jogos praktiką nevalgykite arba tik lengvai užkąskite, nerūkykite ir nevartokite svaigalų.

Nenaudokite stiprių kvepalų.

Užsiėmimo metu telefoną išjunkite ar užtildykite garsą.

 Renkama grupė. Norėdami gauti daugiau informacijos, rašykite el. paštu info@manojoga.lt arba tel. nr. 863629708 (Kristina)
*Pirma pamoka nemokama!

© manojoga 2019